RSS

Uppdatering från inttin

30 Jul

Det börjar bli ett tag sedan jag uppdaterade från livet i det gröna så här kommer en update! I helgen satt jag dejour tillsammans med två andra från stugan och en undersergeant. Det är egentligen ganska trevligt att sitta på enheten helt för sig själv och ta det lugnt. Dessutom har jag fått bihåleinflammation så det var nog ganska passligt att man satt inne den här helgen och inte behövde åka buss för en kort helgs ledighet, man har ju ändå varit nästan ledig och fått vila upp sig på dagarna.

Den här veckan e de meningen att vi ska ha övernattning men jag vet ännu inte om jag kan delta i den. Sedan nästa vecka blir det den s.k. Mullibordellen d.v.s. Första lägret med två nätters övernattning och dagar fyllda med stridsutbildning, hoppas man är i bättre skick tills det!

Vad gäller utbildning är jag ganska tudelad, kanske tom tredelad :o Jag ville ju från början till ATU, eller jag vill nog fortfarande men jag har kommit fram till att min fysik helt enkelt inte tillåter det. Sedan så tänkte jag att det skulle vara helt ok med skolan, men å andra sidan… nä… å så började fundera igen på E-chaffis, men egentligen skulle det vara bäst ekonomiskt sett att vara ett halvt år… jag blir galen! VAD skall jag göra? Chaffis har jag stor nytta av, skolan har jag nytta av, 180 dagars tjänstgöring har jag inte egentligen någon som helst nytta av. Hjälp mig!

Som alltid är mitt problem att jag vill göra för mycket, jag har svårt att bestämma mig för vad jag vill, eller kanske inte svårt att bestämma mig men svårt att veta vad jag vill! På ett sätt skulle det vara skönt att få C-papper och åka hem, men det vill jag inte! Jag vill ju försöka sätta mig i något så när gott skick och sedan försöka uppehålla det i civila men just nu är jag bara sjuk och har inte så stor motivation. Men jag vill ju!

Håhhåjajja, det är mycket man hinner tänka under tiden här i Dragsvik. Men motivation i alla former tas gärna emot! Skriv brev, skicka bilder eller godis! Vad som helst! Adressen är:

Rek. Åkerback ER
NylBr/PionK
10640 Dragsvik

 
4 kommentarer

Skrivet av på juli 30, 2012 i Vardag

 

4 svar till “Uppdatering från inttin

  1. Jimmy

    juli 30, 2012 at 12:01

    Hej! Jag känner igen mig lite i din situation. Jag hade helt för många alternativ och kunde inte bestämma mig (var inne kont. 2/10). Mitt tips: gör ditt bästa hela tiden så sköter saker och ting sig själva ganska bra. Du kan gå hur långt som helst fast du inte tror det! Dessutom ska man alltid vara beredd på att inte själv få sin vilja igenom. Gilla läget ;)

     
    • rayman89

      juli 30, 2012 at 12:05

      Jo, jag är fullt beredd på vad som än händer. Jag är här för att göra mitt bästa, inte att fa schaan så fort som möjligt även om det är lite lockande ;) Jag har siktet inställt på en eller tre vinklar och hoppas jag kan klara mig så pass att jag lyckas nå mitt mål, men nu ser det mörkt ut pga min kondition

       
  2. Janet Åkerback-Söderholm

    juli 31, 2012 at 10:53

    Jo chaffis är bra för dig. Medfödd talang så att säga. Och ekonomisk nytta i allra högsta grad senare. Har sett en del fasta jobb annonserade på senare tid och de vill ha E-kort så KÖÖR hårt Rekryt Åkerback!

     

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 35 andra följare

